dinsdag 10 november 2009

Fotocursus cK theater

Ik ben sinds een 5 weken bezig met de cursus digitale spiegelreflex fotografie basis 1 bij Centrum van de Kunsten in Roermond. Ik ben hier mee begonnen om meer inzicht te krijgen in de wereld van het schrijven met licht.

De eerste lessen bestaan grotendeels uit techniek. Hoe de verschillende dingen werken en wat voor invloed ze hebben op je uiteindelijke foto en de kwaliteit hiervan.

Iedere week krijgen we een opdracht die we naar eigen inzicht kunnen invullen.

Naar aanleiding van de foto's laat ik zien wat de bedoeling was.



Deze foto hoort bij de opdracht "iso waarde en kwaliteit. D.w.z. als de iso waarde omhoog gaat dan komt er een punt dat de kwaliteit achteruit gaat en er teveel ruis in de foto ontstaat. Deze foto is genomen bij iso 100.



Deze foto hoort bij de opdracht sluitertijd en diafragma. Bij een langere sluitertijd en meetrekken met je onderwerp creeër je beweging in de foto terwijl je onderwerp toch scherp blijft.



Deze foto hoort bij de opdracht brandpunten en perspectief. Door het grote diafragma(klein getal) krijg je een kleine scherptediepte. Scherptediepte is het gedeelte in je foto dat scherp is. Ik heb hier gekozen voor een lang brandpunt om de bocht in de weg dichterbij te halen en niet teveel afleiding in de foto te krijgen. Tevens ben ik door mijn knieën gegaan om diepte te creeëren in de foto door een stuk voorgrond in de foto op te nemen.



Deze foto hoort bij de opdracht "tegenlicht".
We moesten een intressante silhouet creeéren. Ik wilde dit persé doen met een mooie zonsondergang. Dit is een van de foto's. Hierna post ik nog een paar foto's die ik heb gemaakt tijdens deze opdracht.







Geen opmerkingen: